26 marca zakończyło się jedno z najbardziej inspirujących wydarzeń polskiej branży modowej: Cracow Fashion Week. Partnerem biznesowym tegorocznej edycji, której przyświecała idea mody społecznie odpowiedzialnej, był Conhpol.

Krakowski Fashion Week został zorganizowany przez Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU, w partnerstwie z miastem Kraków i Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz ze wsparciem biznesowym ze strony firmy Conhpol. W tym roku hasłem przewodnim wydarzenia było „FASHION &ECOLOGY”, a młodzi projektanci mogli wykazać się nie tylko wizją artystyczną, ale i społecznie oraz ekologicznie odpowiedzialnym podejściem do projektowania ubioru.

Conhpol jest jedną z niewielu całkowicie polskich, przodujących na rynku modowym firm, której produkty wyróżniają się jakością i nowoczesnym wzornictwem.

Zaangażowanie w Cracow Fashion Week płynie z naszej potrzeby wspierania młodych projektantów, a także wsparcia dla rozwijającego się w Polsce świata mody. Wierzymy, że polscy projektanci i polska inwencja modowa może równać się tej światowej – włoskiej, paryskiej czy amerykańskiej. To, czego potrzeba, to wsparcia od doświadczonych, funkcjonujących długo na niełatwym rynku firm, które przekładają inwencję artystyczną i talent projektantów na autentyczne, namacalne efekty – mówi współwłaściciel firmy, Sebastian Konopka.

Choć artystyczne pobudki są zrozumiałe, do partnerstwa z CFW skłoniła firmę Conhpol dodatkowa motywacja – potrzeba wsparcia wyższych uczelni i młodych projektantóświadomym podejściem doświadczonych przedsiębiorców.

Studia powinny byś dla absolwentów szansą na zdobycie dogłębnej wiedzy a przede wszystkim wiedzy branżowej. Takie podejście do partnerstwa biznesowego pozwala obu stronom czerpać z niego korzyści – młodzi adepci mają szansę zapoznać się z praktyczną, biznesową stroną branży w której planują karierę, a firma ma szansę spotkać nowe, świeże talenty, które warto wspierać dalej w rozwoju, a których pasja i umiejętności mogą być w przyszłości kluczem do utrzymywania światowego poziomu i konkurencyjności rynkowej.

Aby nauka była kompletna, oprócz wiedzy na temat sztuki musi ona zawierać w sobie element praktyczny, biznesowy. Tylko wtedy, tzn. przy współpracy pomiędzy młodymi talentami, a doświadczonym przedsiębiorcami, możemy liczyć na to, że branża fashion będzie się w Polsce dynamicznie rozwijać dodaje współwłaściciel firmy.